Arculattervezés
Egy cég, egy vállalkozás, egy új tevékenységi kör, egy új márka életében az első lépés az arculat, a megjelenés.
Egy cég arculata számos dologból tevődik össze.
Ezek közül az egyik a grafikai, általánosabban vizuális arculat.
Az Ön cégének a jelenlegi és a jövőbeli ügyfelei cégét nagyon
sokszor a grafikai elemek alapján azonosítják be. Cége arculatának
tükröznie kell vállalkozásának saját magáról kialakított képét, értékrendjét, céljait.
Az arculati elemek számától függően beszélhetünk kisarculatról
vagy komplex arculatról.
A legalapvetőbb és leggyakrabban használt arculati elemek:
- logo - cégembléma
- használt betütípusok
- meghatározó arculati színek és formavilág
Ezeknek az elemeknek a kombinációiból alakulnak ki
a vállalkozás kisarculatának egyéb elemei:
- névjegykártya
- levélpapír, boríték
- elektronikus levélpapír
A komplex arculat elemei még számtalan formában megnyilvánulnak, ezek közül a leggyakoribbak a teljesség igénye nélkül:
- cégtábla
- weboldal
- autódekoráció
- cégbemutató anyagok
Változó tertalmuk miatt azonban már az alkalmazott grafikai tervezések közé sorolhatók az alábbiak (amik azonban 100%-ig követik az arculat irányelveit):
- szórólapok, meghívók
- termék csomagolás
- cd korong, cd borító, címke
- zászló, molinó
- hirdetési anyagok, plakátok
Arculati elemek tervezése
Logo - cégembléma
a megrendelő elképzekéseinek, irányelveinek és a cég profiljához
mért igényeinek egyeztetése,
az irányvonal meghatározásához vázlatok, alapverziók készítése
az elfogadott alapverzió finomítása, színek meghatározása
korrektúrafordulók és véglegesítés
Kisarculati elemek
(névjegykártya, levélpapír, boríték, elektronikus levélpapír)
a kész logó felhasználásával a szín- és formavilág mehatározása
a megfelelő betükészletek kiválasztása és terv-változatok
készítése
korrektúrafordulók és véglegesítés.
Képek: arculattervezés